counter

Wednesday 10 June 2015

School Break Fun Days Program (Day 3)

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia kepada warga Putrajaya....

Program Cuti Sekolah dijalankan selama 3 hari berturut-turut dan pada hari ketiga 10 Jun 2015 seramai 19 orang pelajar lelaki dan 6 orang pelajar perempuan telah mendaftar.  Program bermula pada jam 10:00 pagi sehingga 1:00 petang. Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan pada Hari ketiga adalah Program Klik dengan Bijak, Telefon Rosak, Kotak Beracun dan Bananana... School Break Fun Days Program dijalankan bertujuan untuk mengeratkan hubungan silaturahim di antara pihak pengurusan Pusat Internet 1 Malaysia Presint 9 Fasa 3 dengan pelajar-pelajar di kawasan setempat.

PROGRAM KLIK DENGAN BIJAK
Memberi pendedahan serta panduan dalam melayari laman web dan menggunakan kemudahan internet dengan cara yang betul.  Dengan ini dapat mengelakkan pelajar daripada melakukan sesuatu yang tidak bermanfaat.

TELEFON ROSAK
Pelajar didedahkan dengan cara berkomunikasi yang baik di antara satu sama lain sekaligus dapat mengajar mereka mengenai penyebaran maklumat sahih atau tidak sahih.  Dalam pada itu, ini juga dapat membina hubungan dan suasana yang meriah di dalam kumpulan masing-masing.  Mereka juga saling berkongsi strategi sesama mereka.  Di sini maklumat tersebut dapatlah kita banding bezakan sama ada ia tepat, berkurang, terlebih atau apa sahaja daripada maklumat asal dari petikan asal.

KOTAK BERACUN
Aktiviti ini dapat memberikan keyakinan kepada pelajar untuk berhadapan dengan rakan-rakan dan sekaligus dapat menghilangkan rasa malu.  Selain itu, pelajar juga boleh berfikir secara kritikal dalam menyelesaikan sesuatu masalah dalam masa yang singkat.  Ini juga dapat menerapkan nilai-nilai murni dalam diri pelajar.

BANANANA......
Aktiviti ini adalah untuk membina hubungan yang baik dikalangan pelajar serta menggalakkan pelajar untuk berinteraksi secara aktif.  Semangat kerjasama dapat diterapkan dalam diri setiap pelajar.,
































































No comments:

Post a Comment